כיסוי ראש לנשים – באילו מקרים ומתי זה יכול להוסיף?

נשים רבות בוחרות בכיסוי הראש לאחר חתונתן, על מנת לשמור על צניעות מסוימת באילו מקרים נשתמש בכיסוי הראש ומאיפה הוא בכלל הגיע לעולמינו?
כיסוי ראש לנשים באילו מקרים הינו חיוב דתי המגיע בנישואים? הדבר מחייב את האישה לשים כיסוי הראש אתו שיער ראשה לא ייראה לעין בפני אחרים. ישנן נשים דתיות שבוחרות לא לשים כיסוי הראש באופן יומיומי, ושמות אותו רק בזמן תפילה. הגודל והסוג של כיסוי הראש לנשים מעיד פעמים רבות על הקהילה עמה חיה האישה ועל המסורת עליה גדלה. כיסוי הראש לא בהכרח מעיד על כך שהאישה יהודייה, ולמעשה, בדתות רבות נשים בוחרות בכיסוי הראש מטעמי צניעות ועל מנת להכריז "אני נשואה".

 

כיסוי ראש לנשים לפי התנ“ך

הדיון אמנם מתפרש על כיסוי ראש, אך גם מטפחות ושאר אביזרים המכסים את השיער, משתלבים באותו דיו. חובת כיסוי הראש הגיעה מהגמרא, במסכת ברכות הדנה באיסורים רבים הקשורים בדת, או בחשיפה לדברים העלולים להוביל אדם להרהורי עבירה. בנוסף, דנים גם על שיער האישה ועל ההשפעה שעלולה להיות לחשיפתו מול גברים. לבסוף פסקו כי "שיער באישה ערווה", משמע שיערה של האישה עלול להוביל את הגבר להרהורי עבירה ולכן על הנשים להסתיר אותו. עוד לפני דיוני הגמרא על הנושא, כבר בתורה נאמר "ופרע את ראש האישה" (במדבר פרק ה', י"ח) שבא להציג את פחדיה של האישה שהכהן יחשוף את שיערה, הסיבה למעשה הזה היא ביזוי בעלה כמו שאישה בוגדת מבזה את בעלה, כמעין השפלה של האישה הנשואה והבועל. לפי ההלכה מותר לאישה לחשוף את שיערה רק במקומות בהם אין נוכחות של גברים שאינם בעלה.

 

מנהגים הקשורים לכיסוי ראש

שימוש בכיסוי הראש בדתות, מגזרים והקהילות השונות מספק "שובר שגרה" לאישה ובכך לעזור לה לא לחזור על הנראות שלה בכל יום ולגוון בצבעים ובמראה הפריטים אותם לובשת. ישנם סוגים רבים של כיסויי ראש, כמו למשל סרט, כובע, מטפחת ויש גם נשים שבוחרות לרכוש לקראת החתונה פאה נוכרית, עליה יש לא מעט מחלוקות כיוון שהיא מייצגת שיער ראש של אישה וברוב המקרים גם נראה טבעי לחלוטין, כי אינו מפיק את התועלת לשמה מכסה האישה את שיערה.יש האומרים כיוון שלאישה אסור ללכת למקומות מסוימים, כגון שוק, תוכלהאישה ללכת עם מטפחת או כובע על ראשה למקומות אלו, אך בתנאי שיהיה הדוק היטב ומסודר היטב.יש נשים שמכסות את שיער ראשן בשני כיסויים, האחד על השני, אך לפי הפסיקה נשים צדיקות יכולות ללכת עם כיסוי ראש אחד בלבד.

כיסוי ראש צו האופנה החודש של שנות ה-2000

לאחרונה אנו נחשפים לכיסויי הראש, שנהיו ללהיט בקרב הנשים במגזר, כך שהפכו להיות פריט נפוץ גם אצל נשים שאינן נשואות, וכיום אפשר למצוא כיסויי ראש מגוונים, אופנתיים ומודרניים העשויים ממגוון רחב של בדים, אקססוריז וגדלים שונים, הכל על מנת להתאים את כיסוי הראש למלתחה שלך ולאירוע לשמו את יוצאת מהבית. כיסוי ראש כבר אינו פריט רק של נשים מסורתיות, דתיות או חרדיות, הוא גם פריט אופנה אותו אימצו נערות ונשים חילוניות מסיבות שונות. חלקן קשורות לצניעות, חלקן קשורות להתחזקות וחלקן קשורות נטו לאופנה. היום יש מגוון עצום של כיסויים שניתן לרכוש גם בחנויות האופנה ברחובות, בשווקים וגם ברשת האינטרנט. יש אפילו מעצבות אופנה שזו ההתמחות הספציפית שלהן – עיצוב כיסויי ראש. ניתן ללמוד אונליין גם על סוגי קשירות.

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
תוכן עניינים
עוד בנושא
רכישת קישורים
מעוניינים לכתוב לנו לאתר?