כך תתמודדו עם שברון לב ותצאו מהמשבר הרגשי

מעטים האנשים אשר לא חווים שברון לב רומנטי במהלך חייהם. עבור מרביתם, תחושות העצבות, האכזבה ולעיתים הכעס והעלבון, יחלפו בתוך פרק זמן כזה או אחר. אך ישנם מקרים אחרים, בהם הכאב מסרב לדהות והפגיעה בשמחת החיים הופכת למתמשכת וקשה מנשוא. מתמודדים עם שברון לב חמור שכזה ומחפשים לצאת מהמצב? הישארו עימנו ותקבלו מספר טיפים שיעזרו לכם בכך.

 

חווים שברון לב? כך תקלו על עוצמת הכאב

אהבה נכזבת יוצרת עימה בליל רגשות שליליים, אשר מאיימים לפגוע במצבו הנפשי של האדם. כפועל יוצא, עלולה להתרחש פגיעה בתפקוד היום יומי, לצד תופעות שונות כמו בכי מתמשך, מצבי רוח משתנים, אכילה רגשית, חוסר תיאבון, שתייה מוגברת של אלכוהול ועוד. נקודת הבסיס להתאוששות היא דווקא כן לתת מקום לעצבות ולכאב ולא "לטאטא" את התחושות הללו באופן מאולץ, אשר עלול לחזור ולהתנקם בכם בתוך זמן קצר. יחד עם זאת, חשוב שלא לשקוע יותר מידי ברחמים עצמיים, אלא לנסות ולהקפיד על מספר דברים חשובים:

  • תעסוקה – באופן טבעי, כאשר אתם עסוקים, המחשבות אינן מתקבעות על אותה אהבה שאבדה ותהליך ההתאוששות הופך למואץ יותר. יחד עם זאת, חשוב לא לקפוץ לאותה תעסוקה מסיחת דעת מהר מדי. חשוב גם שבאמת תאהבו את התעסוקה הזו ולא סתם תעשו אותה רק בשביל לשכוח.

 

  • חברה – למאוכזבי אהבה רבים נטייה ורצון להתבודד ולהתמודד באופן עצמאי עם תחושותיהם. עבור מרבית האנשים, אין מדובר בבחירה נכונה. אחרי שקיעת העצב הראשונית, חשוב כי תקיפו את עצמכם באנשים אוהבים. אפשר לשוחח איתם על הנושא הכאוב ואפשר שלא. אבל עצם החברה במקרים שכאלו יוצרת תחושה חיובית שמסייעת לשכוח.

 

  • אהבה חדשה – התרופה האולטימטיבית לרבים משבורי הלב. אמנם כדאי לא למהר מדי, אבל כשאתם חשים מוכנים לכך, אין טעם לשבת בחיבוק ידיים. נדגיש – חשוב לעשות זאת באופן הדרגתי, מחושב, איטי ומושכל ולא להסתער על העניין רק כדי למצוא מזור לכאבכם. ניסיון למצוא אהבה או קשר רומנטי מוקדם מדי עלול להשיג תוצאות הפוכות ולהעצים את תחושות העצבות.

תמיכה טיפולית ליציאה מהמשבר

חשים שאינכם מצליחים להתמודד עם שברון הלב בכוחות עצמכם? אל ייאוש. תמיכה טיפולית מקצועית עשויה, בסבירות גבוהה, להקהות את תחושותיכם הקשות עד להיעלמותן המוחלטת וחזרתכם לשגרת חיים שמחה ופעילה. לרוב מדובר בטיפול בין מספר פגישות (10-30 פגישות שבועיות) אשר עוסק, בין השאר, בבירור מעמיק של אופי הקשר ונסיבות הפרידה, העלאת אמצעים לסיוע כנגד התחושות הקשות ובחירה מתוכם ועוד. עבור מרבית האנשים שבורי הלב, טיפול שכזה חולל מהפכה של ממש.

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
תוכן עניינים
עוד בנושא
רכישת קישורים
מעוניינים לכתוב לנו לאתר?