לחץ בעבודה – איך מפחיתים אותו?

כולנו מכירים את התקופות האלה. התקופות היותר קשות ולחוצות, אלה שאנחנו כל הזמן בין פגישות, בין משימות, בין דברים שצריך לעשות, תקופות שבהן אנחנו בקושי מצליחים לדאוג לעצמנו ולבית, כולם גם מרגישים את זה, בן או בת הזוג, הילדים…תקופות של לחץ בעבודה. זה יכול להיות בגלל פרויקט חדש שהתחלנו, זה יכול להיות בגלל שהבאנו מוצר או שירות חדש לעסק וזה יכול להיות גם מסיבות אחרות. אז מה עושים שהזמן קצר והמלאכה מרובה? מה עושים שהלחץ פשוט משתלט עלינו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם!

 

מתחילים מלעשות סדר בבלאגן

הרבה פעמים הלחץ נוצר כי אנחנו מאבדים כיוון. יש לנו המון דברים לעשות, אבל אנחנו לא יודעים ממה ואיך להתחיל. מגזין טבק מסביר כי ברגע שאנחנו עוברים להיות ישומיים ולתעדף דברים לפי סדר החשיבות שלהם, הלחץ אוטומטית יורד. כלומר, כל מה שאתם צריכים לעשות, הוא בעצם לקחת דף לבן נקי בכל ערב. כעת עליכם לכתוב בבירור מה הדברים שאתם צריכים לעשות ביום שאחרי ולא סובלים דיחוי. לאחר מכן אתם יכולים להוסיף קו ומתחתיו להוסיף משימות נוספות (2-3 לא להגזים) כדי שאם באמת תספיקו את מה שכתבתם מעל הקו, תוכלו להמשיך הלאה. זהו, התהליך הקל והפשוט הזה, הרבה פעמים מוריד לחץ.

 

נסו בבית להתנתק מכל הלחץ בעבודה

מה שהרבה פעמים קורה לנו הוא שאנחנו מביאים את העבודה הביתה. אנחנו מוציאים את הלחץ הזה שנוצר ומתורגם לעצבים על הילדים, על הבית, על בן או בת הזוג ואז הכל פשוט מתפקשש. אז לא. אל תעשו את זה. ברגע שאתם יוצאים מהעבודה, או ברגע שסגרתם את המחשב, תעשו סטופ. תגידו לעצמכם אוקיי, מה שהספקתי הספקתי, מחר יום חדש, ואל תאשימו את עצמכם שלא עשיתם מספיק. במקום זה תסתכלו על היום שהיה ותהיו גאים במה שכן הספקתם לעשות!

תמצאו את הזמן לעצמכם

למרות שיש עומס, למרות שיש לחץ, אתם חייבים למצוא שם מקום לעצמכם. אתם חייבים להמשיך את החוגים שלכם, את הפעילויות שלכם, להיפגש לקפה או לבירה עם האנשים שאתם אוהבים וזה למרות שמדובר בתקופה לחוצה. אם אין לכם פעילות שאתם אוהבים ורגילים לעשות, תוכלו לעשות משהו אחר. זה בדיוק הזמן למצוא לעצמכם משהו אחד או שניים שאתם אוהבים לעשות ויכולים להוריד לכם את סף הלחץ. לשחרר אתכם. זה יכול להיות שיעור יוגה במקום שאתם אוהבים למשל על החוף, סדנת בישול מגניבה שאתם הרבה זמן רוצים לקחת, זמן להשקיע בגינה שלכם או כל רעיון אחר שיגרום לכם גם להירגע וגם להנות.

 

חשיבה חיובית

שאנחנו לחוצים, אנחנו נוטים להכניס את עצמנו לכל מיני סרטים ולהגיד לעצמנו כל מיני דברים. המחשבות השליליות מייצרות סוג של לופ מאוד בעייתי ומונעות מאיתנו להתקדם. הן תוקעות לנו את האנרגיה ואת הזרימה. לכן, אם אתם מרגישים שאתם נמצאים בתקופה לחוצה, קשה, מורכבת, אתם חייבים לתרגל מחשבות חיוביות.

 

אתם צריכים להגיד לעצמכם דברים חיוביים, לפרגן לעצמכם, למצוא את הדרך לעשות את הדברים בצורה הכי רגועה שיש ולעודד את עצמכם. למשל, תוכלו להזכיר לעצמכם משהו חיובי וטוב שהצלחתם לעשות כמו לדוגמא ”הקמתי את העסק שלי בכוחות עצמי, עכשיו אני פשוט צריך להתמיד ואני מגיע לשם“… מחשבות חיוביות מרימות אותנו, מחזקות אותנו ועוזרות לנו להתקדם עם הדברים שאנחנו צריכים לעשות באופן אופטימי וטוב.

 

כמובן שיש עוד לא מעט דרכים באמצעותן ניתן להירגע כמו למשל, ללכת לטיפולי מגע, להזמין בסוף היום משהו שאתם אוהבים לאכול או פשוט לקרוא ספר שאתם אוהבים.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

תוכן עניינים

עוד בנושא