איך מתגברים על פחד גבהים כשזה חלק מהעבודה?

אחד הפחדים היותר נפוצים בקרב אוכלוסיה אצל ילדים ומבוגרים גם יחד הוא פחד גבהים, כאשר כחמישה אחוז מן האוכלוסיה יסבלו מפחד גבהים או בשמו המקצועי אקרופוביה. איכות החיים אצל אנשים שסובלים מפחד גבהים נפגעת והרבה פעמים הם מתקשים לצאת לטיולים מחשש ליפול ממקום גבוה, מתקשים לעלות על מטוס ולנסוע לחו״ל, נמנעים מפגישות בבנייני משרדים גבוהים ואפילו מתקשים להסתכל מחלון ביתם לעיתים. אך מה עושים כשעבודה בגובה כמו שיקום מבנים או איטום קירות חיצוניים בסנפלינג למשל, זו מקור הפרנסה שלכם?

 

מהי שיטת הטיפול בפחד גבהים?

שיטת הטיפול מתרכזת בעיקר במתן כלים לאדם הסובל מהפחד כאשר התהליך בדרך כלל מתבצע בעזרת ליווי מקצועי של פסיכולוג. הפסיכולוג תפקידו לעזור לאדם הסובל מפחד כזה במתן כלים להישאר בסיטואציה למשך זמן ארוך יותר ולא לברוח ממה וכך לאט לאט נבנית התחושה של המסוגלות. אם האדם שסובל מפחד מגובה לא יברח מהסיטואציה אלא ישאר בה בצורה הדרגתית מספר דקות בכל פעם הוא יבין שהיא לא מהווה לו סכנה וכך יוכל להאריך את משך השהיה במצב שעבורו עד לא מזמן נחשב סכנה. לכן השילוב של הקניית מיומנויות וכלים ביחד עם חשיפה הדרגתית היא המפתח לנצח את האקרופוביה. יש העושים שימוש גם בטיפול אלטרנטיבי כגון צמחי מרפא, הומאפותיה, ועוד.

פחד גבהים בעבודה

ישנם אנשים ובעלי מקצוע שכחלק מהעבודה שלהם היו צריכים להתגבר על הפחד כמו למשל מי שעוסק בשיקום מבנים בסנפלינג. בשיקום מבנים בסנפלינג העובדים למעשה תלויים בין שמיים לארץ וגם אם לא אובחנו ככאלה הסובלים מאקרופוביה היא עדיין עלולה להתעורר אצלם בשלב ראשוני של העבודה. לכן אותם אנשים מקבלים כלים מקצועיים כיצד להתמודד עם השהייה בגובה כמו גם לומדים כיצד להשתמש בצורה נכונה בציוד הבטיחות והמיגון העומד לרשותם ובכך ליצור אמונה ובטחון עצמי בהם ובציוד המגן שלהם.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

הנקראים ביותר