גמילה מסיגריות- 3 השיטות שיעשו לכם את העבודה

קופות החולים, מרכזי הגמילה ומטפלים שונים מציעים קשת רחבה של תכניות גמילה לסיגריות. הרי כולנו כבר יודעים כמה העישון יכול להיות מסכן חיים ומה ההשלכות שלו.  אז מסתבר שיש עוד כמה דרכים לא פחות יעילות מסדרת גמילה. חולמים להיגמל מההרגל הלא בריא הזה שנקרא עישון ? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם, אבל לפני כן, הכירו את הטבק ואת ההשלכות שלו.

גמילה מסיגריות – מדוע זה כל כך ממכר?

למה אנשים מעשנים וממשיכים לעשן שנים ארוכות? יש לא מעט אנשים שבוחרים לעשן מבלי לדעת את הנזקים או להיות מודעים לסיבה להתמכרות. הטבק הוא בעצם הצמח העיקרי שיש בסיגריות. הטבק מכיל חומר הנקרא ניקוטין. בעשור האחרון חברות הטבק במיוחד אלה בארצת הברית ביצעו שינויים במטרה להגביר את ההשפעה הביולוגית של הצמח על אוכלוסיית המעשנים. בנוסף לכך החברות משלבות בסיגריה תערובות של סוכרים שעוזרות להסוות את הטעם המר של הניקוטין. ברגע שסוכרים עוברים תהליך של שריפה הם פולטים חומר הנקרא אצטאלדהיד וברגע שהשניים מגיעים למוח יש אפקט העצמה אדיר.

אז מה עושים?

  1. עוזרים לגוף להיגעל מפעולת העישון – ברגע שתצליחו לגרום לגוף להיגעל, כבר עשיתם חלק ניכר מתהליך הגמילה. נסו לשתות חלב בכל פעם שאתם עומדים לעשן. מחקרים מעידים כי אנשים ששתו חלב לפני עישון גרמו לעצמם להיגעל מהטעם של הסיגריה ואף דיווחו על טעם לוואי.
  2. נסו את צמח הג‘ינסנג – כשאנחנו מעשנים המוח מפריש דופמין המעניק תחושת הנאה וסיפוק. ככל שההורמון הזה עולה, רמת ההתמכרות עולה גם כן. נסו לצרוך את צמח הג‘ינסנג המסייע למנוע אאת הפרשת הדופומין בזמן שאתם מעשנים מה שהופך את תהליך הגמילה לקל יותר. בכלל, רפואה אלטרנטיבית ידועה כמסייעת רבות לנגמלים מעישון.
  3. מצאו פעילות גופנית שתוכלו להתמכר אליה במקום הסיגריות – פעילות גופנית לא רק מפחיתה את נזקי העישון, היא גם עוזרת להגביר את ייצורם של הורמונים כמו סרוטונין והדופמין שמעלים את תחושת האושר המדמה עישון. מומלץ לבחור פעילות גופנית מרגיעה כמו הליכה בטבע או יוגה.
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

עוד בנושא